Markedskommunikasjon av Grandiosa
Matprodusenten Stabburet har opp gjennom årene skapt engasjement med flere av sine reklamefilmer.
Hvilke grep har Stabburet gjort for å slå an med sin markedskommunikasjon av Pizza Grandiosa? I denne oppgaven skal du se nærmere på denne markedskommunikasjonen.
Oppgaver:
Gjør deg litt kjent med markedskommunikasjonen av Pizza Grandiosa ved å gå inn på grandiosa.no, og ta gjerne en titt på en eller flere av reklamefilmene nedenfor.
- Bruk Grandiosa som eksempel, og skriv en kort redegjørelse for hva som menes med markedskommunikasjon.
- Forklar, med eksempler fra Grandiosa, hva som menes med kommunikasjonsprosessen.
- Hvilket budskap forsøker Stabburet å nå ut med?
- Hvem er i målgruppen og er ment som mottakere av markedskommunikasjonen om Grandiosa, tror du?
- Redegjør for ulike typer kommunikasjonskanaler som du mener kan være aktuelt for Grandiosa å benytte seg av. Begrunn.
- Bruk markedskommunikasjonen av Grandiosa som eksempel, og redegjør for hva som menes med AIDAS-prinsippet.
- Hvorfor tror du at flere av Stabburets reklamefilmer om Grandiosa har slått godt an?
CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 31.07.2023