Hopp til innhold

Fagstoff

Podkast om influensermarkedsføring

En annonsør, som skal betale noen for å anbefale sitt produkt, ønsker å treffe riktig målgruppe. Det finnes flere virksomheter som tilrettelegger for samarbeid mellom annonsører og influensere, som inzpire.me. Hos dem kan annonsørene velge blant 3 000 norske influensere.
Jente ser på sosiale medier på mobilskjerm. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Yrja Oftedahl lager podkasten Power Ladies. Episoden «Marie Mostad, Inzpire.me – om influencer markedsføring», har influensermarkedsføring som tema.

Marie Mostad startet influensermarkedsplassen inzpire.me i 2016, sammen med sin medgründer Mats Lyngstad. Ideen kom da hun selv jobbet med markedsføring og slet med å finne riktig influenser.

På inzpire.me kan annonsører enkelt gå inn og finne en influenser de matcher med. Dette kan du høre mer om i podkast-episoden Marie Mostad, Inzpire.me – om influencer markedsføring (podcast på Acast).

Tenk over


Mats Lyngstad, medgründer i influensermarkedsplassen inzpire.me, har uttalt:

Jeg tenker at influensermarkedsføring verken er vondt eller godt. Det er hvordan du jobber med det og hva du gjør, som avgjør det.

Er du enig i utsagnet, og hvorfor/hvorfor ikke?

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 12.01.2021

Læringsressurser

Konkurransemiddelet markedskommunikasjon