Situasjonsanalyse av Rema 1000 - Markedsføring og ledelse 1 - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Situasjonsanalyse av Rema 1000

I denne oppgaven skal du gjennomføre en situasjonsanalyse av dagligvarekjeden Rema 1000.

Arbeidsbetingelsene i dagligvarebransjen er i stadig endring. Det har blant annet kommet nye aktører som selger mat over internett, og andre som planlegger middager og leverer matkasser på døra. De fleste dagligvarekjedene har utviklet apper der kundene kan lage handlelister og få oppskrifter og rabatter. Ofte oppstår det priskriger mellom kjedene.

Se nettsiden til Rema 1000.

Gjennomfør en situasjonsanalyse av Rema 1000 ved å skrive direkte inn i de tomme rutene i oppgaven under.

Skrevet av Caroline Eriksen Krilic og Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 05.04.2021