Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Målgrupper for en musikkfestival

I denne oppgaven skal dere velge ut målgrupper til en musikkfestival. Deretter skal dere planlegge en radioreklame som skal markedsføre festivalen.
Tons of Rock på Ekeberg. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu
Forslag til hvordan dere kan arbeide med oppgavene
  • Jobb gjerne i grupper på 2–4.

  • Presenter gjerne svarene og lydklippet for klassen.

Oppgaver

  1. Tenk dere at dere skal markedsføre en musikkfestival. Ta utgangspunkt i forutsetninger dere velger selv, og beskriv den tenkte musikkfestivalen.
  2. Identifiser og beskriv mulige målgrupper for musikkfestivalen.
  3. Velg ut en primærmålgruppe, og definer den så presist som mulig.

  4. Tenk dere at dere skal lage en radioreklame for musikkfestivalen. Planlegg radioreklamen.

  5. Hvordan vil dere utforme et budskap for å nå ut til primærmålgruppa?

  6. Spill inn et lydklipp for å illustrere radioreklamen.

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng og Albertine Aaberge .
Sist faglig oppdatert 28.01.2021

Læringsressurser

Segmentering og målgruppevalg