Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Bruk av konkurransemidler hos Adams Matkasse

I denne oppgaven skal dere utforske hvordan Adams Matkasse bruker konkurransemidler.
Adam Bjerck fra Adams Matkasse står på et lyst kjøkken og smiler mot kamera. Han har på seg lyseblå skjorte og et grønt forkle med firmalogoen til Adams Matkasse på. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

I videoen nedenfor kan du høre Adam Bjerck og Lasse Smedsvig fortelle om etableringen av Adams Matkasse.

Nettsted: https://adamsmatkasse.no/

Oppgave

Ta utgangpunkt i minst tre av punktene nedenfor og utforsk hvordan Adams Matkasse kombinerer ulike konkurransemidler. Samarbeid gjerne med medelever i grupper på 2–4 personer.

  • Utforsk produkt- og merkevarestrategien til Adams Matkasse og vurder hvordan de bruker produkt som konkurransemiddel.

  • Utforsk distribusjonsstrategien til Adams Matkasse og vurder hvordan de bruker distribusjon som konkurransemiddel.

  • Utforsk prisstrategien og prissettingsmetoden til Adams Matkasse og vurder hvordan de bruker pris som konkurransemiddel.

  • Utforsk kommunikasjonsstrategien til Adams Matkasse og vurder hvordan de bruker markedskommunikasjon som konkurransemiddel.

  • Utforsk og vurder hvordan Adams Matkasse kombinerer ulike konkurransemidler.

  • Reflekter over og vurder rollen til personalet og ledelsen i Adams Matkasse.

Presenter for klassen eller for én eller flere av de andre gruppene i klassen.

CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 17.04.2021

Læringsressurser

Markedsmiks