Bruk av konkurransemidler hos Adams Matkasse - Markedsføring og ledelse 1 - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Bruk av konkurransemidler hos Adams Matkasse

I denne oppgaven skal dere utforske hvordan Adams Matkasse bruker konkurransemidler.

I videoen nedenfor kan du høre Adam Bjerck og Lasse Smedsvig fortelle om etableringen av Adams Matkasse.

Nettsted: https://adamsmatkasse.no/

Video: Kolbjørn Hoseth Larssen, Tone Hadler-Olsen / CC BY-NC-SA 4.0

Oppgave

Ta utgangpunkt i minst tre av punktene nedenfor og utforsk hvordan Adams Matkasse kombinerer ulike konkurransemidler. Samarbeid gjerne med medelever i grupper på 2–4 personer.

  • Utforsk produkt- og merkevarestrategien til Adams Matkasse og vurder hvordan de bruker produkt som konkurransemiddel.

  • Utforsk distribusjonsstrategien til Adams Matkasse og vurder hvordan de bruker distribusjon som konkurransemiddel.

  • Utforsk prisstrategien og prissettingsmetoden til Adams Matkasse og vurder hvordan de bruker pris som konkurransemiddel.

  • Utforsk kommunikasjonsstrategien til Adams Matkasse og vurder hvordan de bruker markedskommunikasjon som konkurransemiddel.

  • Utforsk og vurder hvordan Adams Matkasse kombinerer ulike konkurransemidler.

  • Reflekter over og vurder rollen til personalet og ledelsen i Adams Matkasse.

Presenter for klassen eller for én eller flere av de andre gruppene i klassen.

Skrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 17.04.2021