IKT-servicefag Vg2

  1. Home
  2. IKT-servicefag Vg2ChevronRight
SubjectEmne

Topics

Filter

  • Etikk og regelverk

    Etikk og regelverk er rammer du må forholde deg til når du jobber som IKT-servicemedarbeider.

  • Service og kommunikasjon

    IT er en støttefunksjon for bedrifter. IT-servicemedarbeideren sin jobb handler derfor i stor grad om å være bindeledd mellom teknologien og brukerne.

  • Planlegging og dokumentasjon

    Planlegging og innføring av nye systemer og mange typer dokumentasjon er viktige for å sikre at bedriften lykkes.

  • Økonomi

    Som IKT-servicemedarbeider er det naturlig at du hjelper ledelsen med å ta kloke valg knyttet til strategi, budsjetter og investeringer av IKT.

  • Sikkerhet og krav

    En sentral oppgave for en IKT-servicemedarbeider og teamet er å sikre bedriftens systemer mot forskjellige sikkerhetstrusler. Arbeidet må pågå kontinuerlig og er omfattende.

  • Maskinvare og nettverk

    Noen IKT-servicemedarbeidere jobber mye med nettverk og maskinvare, andre lite. Uansett er det en fordel å vite hvordan systemene fungerer.

Newsletter

Stay updated! Subscribe to the latest news from NDLA.