Egenvurdering: produksjon for sosiale medier
Vet du hvilke hensyn du må ta når du produserer for sosiale medier, og har du de nødvendige praktiske ferdighetene?
![Ungdommer ser på mobiltelefonen sin, grafiske elementer viser konvolutter, likes og hjerter. Kollasj.](https://api.ndla.no/image-api/raw/493599385.jpg?width=1024)
Har du forstått?
Kan du svare ja på de fleste påstandene nedenfor, har du god greie på produksjon for sosiale medier:
- Jeg vet hva som kjennetegner form og innhold i sosiale medier.
- Jeg kan vurdere og produsere journalistiske medieuttrykk for sosiale medier.
- Jeg kan vurdere og lage reklame for sosiale medier.
- Jeg kan bruke tekst, bilder, lyd og video når jeg produserer medieuttrykk for sosiale medier.
- Jeg vet hvordan jeg ivaretar egen og andres opphavsrett ved publisering i sosiale medier.
Sosiale medier | Viral markedsføring | Algoritme | Opphavsrett |
Målgruppe | Format | Sjanger | Journalistikk |
Markedskommunikasjon | Reklame | Annonse | Nyhet |
CC BY-SAWritten by: Albertine Aaberge.
Last revised date 09/25/2020