Merkevarestrategien til Hennig-Olsen
I denne oppgaven skal du analysere produkt- og merkevarestrategien til iskremprodusenten Hennig-Olsen. Som eksempel i oppgaven bruker vi produktet Freia Melkesjokolade som iskrem.
Aktuelle lenker og informasjon til oppgaven
Teksten nedenfor beskriver et produkt som ble lansert av Hennig-Olsen i 2020. Teksten står slik den opprinnelig ble skrevet, og er ikke ment som reklame.
Freia Melkesjokolade lanseres for første gang som iskrem! Produktet er en unik kombinasjon av Hennig-Olsen Is og Freia Melkesjokolade – det beste fra to verdener. En is for både sjokolade- og iskremelskere!
Her er en presentasjon av produktet Freia Melkesjokolade som iskrem, hentet fra hennig-olsen.no.
Oppgaver
Hennig-Olsens merkevarestrategi
- Hva menes med merkevarebygging? Skriv en redegjørelse.
- Vurder Hennig-Olsens merkevarestrategi.
Hvordan kan Freia Melkesjokolade iskrem påvirke Hennig-Olsens merkevarestrategi?
Produktutvikling
- Gjør rede for produktutviklingen i produktets livsløp.
- Hva menes med livsforlengende strategier?
Kan Freia Melkesjokolade iskrem være et eksempel på en livsforlengende strategi for Hennig-Olsen? Begrunn svaret.
Produkt som konkurransemiddel
- Gjør en helhetlig vurdering av hvordan virksomheten bruker produkter som konkurransemiddel.
- Skriv dette i et oppsummerende avsnitt om produkt- og merkevarestrategien til Hennig-Olsen.
CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 02.11.2020