Hopp til innhold

Serier

Podkast om kulturforståelse og servicemedarbeidere

Hvordan skal du som servicemedarbeider forholde deg til kunder som har et annet språk og en annen kultur enn deg? Märit Torkelson (gründer og leder av Vertskapet) og Ivar Haugstad (sosialantropolog og foredragsholder) tar en prat med programleder Berit Boman om nettopp dette.

Mann med briller holder et ark med teksten "Serviceyrkene". Fargerike smilefjes omringer hodet til mannen.

Serviceyrkene

Kulturforståelse og servicemedarbeidere

Hva betyr egentlig begrepene "kultur", "verdier" og "holdninger"? Hvordan skal du se og lese kunden når du hører, ser eller merker at vedkommende har en annen bakgrunn og kanskje andre verdier, holdninger og normer enn deg? Og det viktigste: Hvordan tar vi vare på alle uansett? Märit Torkelson (gründer og leder av Vertskapet) og Ivar Haugstad (sosialantropolog og foredragsholder) tar en prat med programleder Berit Boman om nettopp dette.

0:00
-0:00
Sist oppdatert 23.02.2022
Skrevet av Elisabeth Thoresen Olseng

Læringsressurser

Kultur og kunde

Fagstoff

Oppgaver og aktiviteter

Kildemateriale

  • Podkast om kulturforståelse og servicemedarbeidereDu er her