En ny trend viser at dagens forbrukere jakter på og vil ha det autentiske og det ekte. Hva betyr det egentlig?
Bakgrunn
Euromonitors kartlegging av forbrukertrendene i 2019 viser at forbrukere i dag søker det ekte og autentiske. I disse oppgavene ser vi nærmere på hva dette egentlig betyr.
Oppgave 1 – i klassen
Diskuter hva det betyr å søke det ekte og autentiske. Hvorfor tror dere dette er en trend blant dagens forbrukere?
Oppgave 2 – i små grupper
- Gå sammen i små grupper og ta med dere mobiltelefonen på tur i nærmiljøet.
- Ta bilder av ting dere synes er ekte og autentiske på hjemstedet deres. Det kan være mat, kultur, natur eller andre ting. Etterpå skal dere lage en fotoreportasje/kollasj som får fram det autentiske i nærmiljøet.
Oppgave 3 – i klassen
- Når dere er tilbake i klassen, kan dere sammen velge ut de beste bildene. Deretter setter dere dem sammen til en kollasj som markedsfører hjemstedet deres.
- Ta gjerne med et bilde av klassen deres også, og send kollasjen som vedlegg på en melding til NDLA salg, service og reiseliv på Facebook.
- Vi legger kollasjen ut i bildealbumet på Facebook-siden vår. Slik får vi en presentasjon av alle flotte steder i Norge som har flinke elever på salg, service og reiseliv!
Relatert innhold
CC BY-SASkrevet av Cathrine Meyer Johansen.
Sist faglig oppdatert 23.01.2020