Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Fra idé til merkevare

Lasse Smedsvig ble i 2015 kåret av nettavisen E24 til “Årets merkevarebygger” for merkevarebygging av Adams Matkasse. Hva kjennetegner merkevarbyggingen til Lasse og Adam?
  1. Hva er merkevaren Adams Matkasse?
  2. Hvordan er konkurransemidlene brukt for å bygge merkevaren Adams Matkasse?

Nå (2019) jobber Lasse som markedsansvarlig for frisørkjeden Cutters, som han var med å starte i 2015. Nedenfor forklarer han hvordan han har bygget opp merkevaren Cutters.

  1. Hva er merkevaren Cutters?
  2. Hva kjennetegner en sterk merkevare?
  3. I hvilken grad synes du Cutters har lykkes i å bygge opp en sterk merkevare?
  4. Hvordan er konkurransemidlene brukt for å bygge merkevaren Cutters?
CC BY-SASkrevet av Tone Hadler-Olsen.
Sist faglig oppdatert 19.06.2019

Læringsressurser

Markedsføringsstrategi