Markedskommunikasjon for New Smoothie Energy - Mediesamfunnet 2 - NDLA

Njuike sisdollui
Oppgave

Markedskommunikasjon for New Smoothie Energy

I denne oppgaven skal du anbefale hvilken eller hvilke kommunikasjonskanaler du ville ha benyttet i markedskommunikasjonen for en tenkt ny bedrift med navnet New Smoothie Energy.

Tenk deg at du får ansvar for markedskommunikasjonen for en tenkt ny bedrift med navnet New Smoothie Energy.

Virksomheten skal lansere et nytt produkt som følger en trend i tiden med sunn og naturlig mat. Smoothien er en ferdigdrikk laget med bær og spinat, og den er i tillegg tilsatt ekstra vitaminer og proteiner. Smoothien selges i en resirkulert flaske.

New Smoothie Energy mener at smoothien deres har et konkurransefortrinn med det høye innholdet av proteiner og vitaminer. Smoothien passer fint som et mellommåltid og til å nyte etter trening.

Ta i bruk de forutsetningene du mener er nødvendig for å svare på oppgaven.

Oppgave:

  1. Vurder, drøft og anbefal hvilken eller hvilke kommunikasjonskanaler du ville ha benyttet i markedskommunikasjonen for New Smoothie Energy.
  2. Utarbeid forslag til markedskommunikasjon for New Smoothie Energy. Benytt deg gjerne av det anbefalte gratisverktøyet Canva, som har maler for blant annet annonser på sosiale medier, brosjyrer og plakater. Utarbeid gjerne forslag til logo også.
Anbefalt verktøy

Canva

Guoskevaš sisdoallu

Fágaávdnasat
Kommunikasjonskanaler

Med kommunikasjonskanal mener vi det mediet vi bruker for å nå målgruppen vår.

Dán lea/leat čállán Elisabeth Thoresen Olseng.
Maŋemusat ođastuvvon 2020-12-10