Vippa om forbrukeratferd og bærekraft - Markedsføring og innovasjon (SR-SSR vg1) - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Vippa om forbrukeratferd og bærekraft

Mathallen Vippa i Oslo har en klar visjon. Visjonen «fra jord til bord til jord igjen» forteller oss at de er opptatt av kretsløpet og vil at vi skal tenke bærekraft i alle ledd. Hva betyr det egentlig?

Oppgave

Se og jobb med denne interaktive videoen om mathallen Vippa.

Klikk på de grønne sirklene som dukker opp underveis. Her vil det være tekst du bør lese, en videosnutt du bør se, eller en quiz du kan ta. Dette tilleggsstoffet åpnes i nye faner. Når du er ferdig med det, kan du lukke disse fanene, gå tilbake hit og fortsette på filmen. Det «spretter» også opp noen andre oppgaver underveis i filmen. Disse må du gjøre for å kunne se videre. Lykke til!

Skrevet av Cathrine Meyer Johansen.
Sist faglig oppdatert 05.12.2019