Markedsføringskampanje - Markedsføring og innovasjon (SR-SSR vg1) - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Markedsføringskampanje

I denne oppgaven skal du lage en markedsføringskampanje for et selvvalgt produkt, et reisemål eller noe du brenner for.

Forarbeid

Finn informasjon om produktet du har valgt, for eksempel hvem som er målgruppa, hvilket budskap som brukes i markedsføringen, og hvilke kanaler som brukes. Bruk informasjonen du finner, som utgangspunkt, og tenk på hvordan du kan treffe målgruppa enda bedre i en ny kampanje for produktet.

Del 1

Planlegg en kampanje for et selvvalgt produkt, et reisemål eller noe du brenner for.

  • Følg framgangsmåten i artikkelen Planlegge en enkel markedsføringskampanje.
  • Beskriv kort hva som kjennetegner produktet du har valgt.
  • Velg målgrupper, og begrunn valget.
  • Gi eksempler på aktivitetene du vil bruke for å nå de aktuelle målgruppene.

Del 2

Lag materiell til kampanjen, enten plakat, utkast til en nettside eller annonser til sosiale medier.

Del 3

  • Presenter kampanjen for klassen, og få tilbakemeldinger.
  • Gjør endringer i planen etter å ha fått tilbakemeldinger.

Relatert innhold

Skrevet av Cathrine Meyer Johansen.
Sist faglig oppdatert 15.06.2020