Markedsmiksen til Cubus og Carlings - Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 - Ressurssamling - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Markedsmiksen til Cubus og Carlings

I denne oppgaven skal dere utforske og vurdere hvordan Cubus og Carlings kombinerer ulike konkurransemidler. Samarbeid gjerne i grupper på 2–4 elever.

Cubus er en av Skandinavias største kleskjeder med lavprisklær til barn, kvinner og menn. I Norge har mange Cubus-butikker eget parfymeri. Selskapet Cubus AS eies 100 prosent av Varner AS. Cubus ble en del av Varner på 1980-tallet.

Se mer informasjon på nettstedet til Cubus: https://cubus.com/no/bedriftssider/om-cubus/om-oss

Carlings kaller seg jeans-eksperten i Norden med røtter i subkultur og trender. Selskapet Carlings AS eies 100 prosent av Varner AS. Carlings ble en del av Varner på 1980-tallet.

Se mer informasjon på nettstedet til Carlings: https://carlings.com/no/corporate/om-carlings/about-us/

Oppgave

  1. Utforsk og vurder hvordan Cubus kombinerer ulike konkurransemidler.

  2. Utforsk og vurder hvordan Carlings kombinerer ulike konkurransemidler.

  3. Presenter markedsmiksen til Cubus og Carlings.

Skrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 19.04.2021