Lær markedskommunikasjon av hverandre
I denne oppgaven skal du samarbeide med den du sitter ved siden av i klasserommet, med vekt på å lære markedskommunikasjon av hverandre. Lykke til! 😊
Se på begrepene nedenfor, og fordel dem med medeleven ved siden av deg.
- Bruk noen minutter på å sette deg inn i begrepene du har fått tildelt, før du forklarer dem for medeleven din.
- Be deretter vedkommende formulere det han/hun har lært av deg, med egne ord.
- Medeleven forklarer deretter de andre begrepene til deg, før du skal formulere disse med egne ord.
Fokus i denne oppgaven er å lære av hverandre.
Begreper:
- markedskommunikasjon
- kommunikasjonsprosessen
- retoriske appellformer
- Lasswells huskeregel for kommunikasjonsanalyse
- AIDAS-modellen
- kommunikasjonskanaler
- egne, kjøpte og fortjente kanaler
- individuell kommunikasjon
- massekommunikasjon
- digital kommunikasjon
- viral markedsføring
- influensermarkedsføring
CC BY-SASkrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 28.12.2020