Hopp til innhold
Veiledning

Om faget markedsføring og innovasjon

Faget markedsføring og innovasjon er utviklet i tråd med fagfornyelsen 2020, med utgangspunkt i den overordnede delen av læreplanen, fagets relevans og sentrale verdier, kjerneelementer, tverrfaglige temaer og grunnleggende ferdigheter. Faget har et variert innhold som dekker alle kompetansemålene.

I samarbeid med Ungt Entreprenørskap har vi produsert nye filmer om idéutvikling, som en introduksjon til temaet forretningsidé.

Teknologiutviklingen har ført til store endringer innenfor markedsføring og salg. Vi har derfor, i samarbeid med bransjen, utarbeidet mye nytt undervisningsmateriell om kundereisen, markedsplaner og markedsføringskampanjer.

Administrasjon hører nå til dette faget. Fagstoffet er revidert, og mange nye oppgaver er utarbeidet i samarbeid med en lærer med arbeidserfaring fra kontoradministrasjon.

CC BY-SA 4.0Skrevet av Tone Hadler-Olsen.
Sist faglig oppdatert 31.08.2023