Hopp til innhold

Fagstoff

Om faget markedsføring og innovasjon

Faget markedsføring og innovasjon er utviklet i tråd med fagfornyelsen 2020, med utgangspunkt i den overordnede delen av læreplanen, fagets relevans og sentrale verdier, kjerneelementer, tverrfaglige temaer og grunnleggende ferdigheter. Faget har et variert innhold som dekker alle kompetansemålene.
Symboler for markedsføring på internett oppå et verdenskart. Blant symbolene er ei hånd som holder en ropert, lyspære, rakett, handlenett, konvolutt, stolpediagram, fotoapparat, snakkebobler. Illustrasjon.
Åpne bilde i et nytt vindu

I samarbeid med Ungt Entreprenørskap har vi produsert nye filmer om idéutvikling, som en introduksjon til temaet forretningsidé.

Teknologiutviklingen har ført til store endringer innenfor markedsføring og salg. Vi har derfor, i samarbeid med bransjen, utarbeidet mye nytt undervisningsmateriell om kundereisen, markedsplaner og markedsføringskampanjer.

Administrasjon hører nå til dette faget. Fagstoffet er revidert, og mange nye oppgaver er utarbeidet i samarbeid med en lærer med arbeidserfaring fra kontoradministrasjon.

CC BY-SASkrevet av Tone Hadler-Olsen.
Sist faglig oppdatert 31.08.2023

Læringsressurser

Om faget markedsføring og innovasjon – for læreren