Oppgave
Ekte og autentisk – det er det vi vil ha!
En ny trend viser at dagens forbrukere jakter på og vil ha det autentiske og det ekte. Hva betyr det egentlig?
Euromonitors kartlegging av forbrukertrendene i 2019 viser at forbrukere i dag søker det ekte og autentiske. I disse oppgavene ser vi nærmere på hva dette egentlig betyr.
Oppgave 1 – i klassen
Diskuter hva det betyr å søke det ekte og autentiske. Hvorfor tror dere dette er en trend blant dagens forbrukere?
Oppgave 2 – i små grupper
- Gå sammen i små grupper og ta med dere mobiltelefonen på tur i nærmiljøet.
- Ta bilder av ting dere synes er ekte og autentiske på hjemstedet deres. Det kan være mat, kultur, natur eller andre ting. Etterpå skal dere lage en fotoreportasje/kollasj som får fram det autentiske i nærmiljøet.
Oppgave 3 – i klassen
- Når dere er tilbake i klassen, kan dere sammen velge ut de beste bildene. Deretter setter dere dem sammen til en kollasj som markedsfører hjemstedet deres.
- Ta gjerne med et bilde av klassen deres også, og send kollasjen som vedlegg på en melding til NDLA salg, service og reiseliv på Facebook.
- Vi legger kollasjen ut i bildealbumet på Facebook-siden vår. Slik får vi en presentasjon av alle flotte steder i Norge som har flinke elever på salg, service og reiseliv!
Relatert innhold
Fagstoff
Analyse av forbrukertrenderHvordan kan trender i forbrukermarkedet vise hva som blir populært eller ikke over tid?