Kundeopplevelser
Hva er en god kundeopplevelse? Og hvordan vil du forklare disse fagbegrepene?
Oppgave 1. Begrepsforklaring
Individuelt: Forklar følgende begreper med egne ord.
- observasjon
- kundeopplevelse
- respons
- mystery shopper
- mersalg
- NPS – net promotor score
I par: Diskuter forklaringene deres, og bli enige om en felles forklaring.
Oppgave 2. Case
Du kjøper middag på ein restaurant. Servitøren er hyggelig og yter god service, men når maten kommer, viser det seg at biffen er så seig at du har problemer med å spise den. Hva som skjer nå, vil være avgjørende for hvordan du vil omtale restaurantbesøket til andre, og for om du vil oppsøke dette stedet flere ganger.
Hvordan kan restauranten håndtere denne situasjonen for at du skal sitte igjen med en god kundeopplevelse? Foreslå tre alternativer.
- I par: Diskuter og skriv ned felles løsningsforslag.
- I klassen: Diskuter forslagene, og bli enige om hvilke tiltak som gir den beste kundeopplevelsen.
CC BY-SASkrevet av Tove Knutsen.
Sist faglig oppdatert 20.04.2020