Oppgave
Kundemøter på nettsider
Stadig flere kundemøter skjer på nettsiden til bedriftene. Hvilket møte ønsker du at kundene dine skal få med din bedrift?
Gå inn på nettsiden til Tripadvisor.
- Søk opp hotell i nærområdet ditt. Hva slags omtale har de fått?
- Søk opp et hotell du selv har bodd på. Er du enig i omtalen det har fått?
- Vurder hvor viktig Tripadvisor er som «ansikt utad» for en bedrift.
- Hva tror du er viktig for å få god omtale?
Tenk deg at du jobber i en bedrift som ønsker å benytte Facebook til å kommunisere med kundene.
- Hvor i organisasjonen mener du denne oppgaven bør ligge? Begrunn svaret.
- Hvordan bør organisasjonen legge opp rutinene for at dette skal bli et godt verktøy for dem?
Mange butikker har et kundefordelsprogram som del av sin kundeservice.
- Forklar hva et kundefordelsprogram er, og gi eksempler på butikker i nærmiljøet som har et slikt tilbud til sine medlemmer.
- Innhent opplysninger om en bedrift som tilbyr et kundefordelsprogram. Lag en presentasjon som tar for seg følgende:
- kort om bedriften
- om kundefordelsprogrammet deres
- hva du synes er bra med kundefordelsprogrammet
- forslag til utvidelser eller forbedringer