Kundeservice på bedriftens hjemmeside
Mange bedrifter har digitale løsninger hvor gjestene selv bestiller tjenester og får tilbakemeldinger. I hotellbransjen er dette veldig vanlig. Da er det ekstra viktig med raske tilbakemeldinger og å ha god og oppdatert informasjon på nettsidene.
Hoteller har ulike rating-systemer hvor kunder kan legge inn en vurdering av hotellet. Mange bestiller selv reiser på nettet, og da er greit å lese hvilke vurderinger andre reisende har gjort.
Om hotellet får dårlig vurdering fra kunden, er det viktig å ta tak i dette. Hotellet bør svare kunden med en beklagelse og i tillegg forbedre servicen på dette området. Det er viktig å ikke slette negativ omtale, siden det kan slå svært dårlig an og gjøre vondt verre dersom det blir oppdaget.
På mange nettsteder kan kunden stille spørsmål i chatt. I åpningstidene til chatten kan kunden kommunisere direkte med deg som servicemedarbeider. Det er da din jobb å svare fortløpende.
På noen nettsteder kan kunder legge inn spørsmål i en tråd, og bedriften garanterer svar innen for eksempel ett døgn. En tråd blir ofte liggende på nett lenge. Andre kunder kan også lese den og i noen tilfeller svare på eller føye til spørsmål.
Relatert innhold
En nettside gjør at bedriften kan fortelle om seg selv og sine varer eller tjenester på en måte de selv har full kontroll over.