Hopp til innhold
Fagartikkel

Kundeservice på bedriftens hjemmeside

Mange bedrifter kommuniserer med kundene gjennom ulike nettløsninger. Det er ofte en administrativ oppgave å sørge for at nettsidene til enhver tid er oppdatert med riktig informasjon.

Mange bedrifter har digitale løsninger hvor gjestene selv bestiller tjenester og får tilbakemeldinger. I hotellbransjen er dette veldig vanlig. Da er det ekstra viktig med raske tilbakemeldinger og å ha god og oppdatert informasjon på nettsidene.

Rating av hoteller

Hoteller har ulike rating-systemer hvor kunder kan legge inn en vurdering av hotellet. Mange bestiller selv reiser på nettet, og da er greit å lese hvilke vurderinger andre reisende har gjort.

Om hotellet får dårlig vurdering fra kunden, er det viktig å ta tak i dette. Hotellet bør svare kunden med en beklagelse og i tillegg forbedre servicen på dette området. Det er viktig å ikke slette negativ omtale, siden det kan slå svært dårlig an og gjøre vondt verre dersom det blir oppdaget.

Chattefunksjon

På mange nettsteder kan kunden stille spørsmål i chatt. I åpningstidene til chatten kan kunden kommunisere direkte med deg som servicemedarbeider. Det er da din jobb å svare fortløpende.

På noen nettsteder kan kunder legge inn spørsmål i en tråd, og bedriften garanterer svar innen for eksempel ett døgn. En tråd blir ofte liggende på nett lenge. Andre kunder kan også lese den og i noen tilfeller svare på eller føye til spørsmål.

Relatert innhold