Å jobbe som reklamemedarbeider
Å jobbe som reklamemedarbeider handler ikke bare om å forstå og treffe en målgruppe med et nytt produkt. Det handler også om følge med på trender, komme opp med ideer, gode historier og presise budskap som får forbrukere til å drømme.
Næringsmiddelprodusenten Lerøy ga reklamebyrået Reaktor oppdraget med å utarbeide reklame for sitt nye laksepålegg. Det er reklamebyråets oppgave å få kundene til å forstå hvorfor de bør kjøpe nettopp dette produktet.
Når du jobber i et reklamebyrå, er det viktig å være kreativ. Det betyr at du må være åpen for å tenke på en helt ny måte. Men du må også ha tekniske ferdigheter som gjør deg i stand til å omsette ideene til et godt reklameprodukt.
I denne filmen møter du medarbeidere med ulike roller i reklamebransjen:
- byråleder
- tekstforfattere
- grafiske designere
- filmprodusenter
CC BY-SASkrevet av Ragna Marie Tørdal og Senter for nye medier, Høgskolen i Bergen.
Sist faglig oppdatert 04.03.2017