Om faget kommunikasjon og yrkesutøving - for lærerenI programfaget vg2 kommunikasjon og yrkesutøving vil du finne læringsressurser som dekker kompetansemålene for faget i LK20.
Fagbegreper og studietipsHer finner du en samling av fagbegreper som er brukt i faget, og tips til hvordan du kan gå fram for å lære deg begrepene.
YrkesutøvingI emnet yrkesutøving skal du reflektere over hvordan verdier og spilleregler i samfunnet påvirker yrkesutøvingen i sikkerhet og administrasjon.
InformasjonsformidlingInformasjon kan være objektiv og saklig, men også subjektiv og selgende.
MarkedsføringMarkedsføring handler om å definere målgruppe og finne rett reklame, men også om fysiske møter med kundene og dialog mellom kunde og kundeservice på nett.
Servicerollen og omdømmeI serviceyrker er din opptreden viktig for omdømmet til bedriften, siden servicemedarbeidere er bedriftens ansikt utad.
Yrkesetikk og bedriftskultur Yrkesetikk, bedriftskultur og aktuelle lover og regler er noe du som servicemedarbeider må forholde deg til. Her får du gode tips til hva du bør tenke på.
Kommunikasjon og kulturforståelseNår vi er oppmerksom på hvordan kultur og kommunikasjon henger sammen, blir det enklere å forstå hverandre.
KonflikthåndteringServicemedarbeidere skal kunne vurdere konfliktrisikoen i ulike situasjoner og foreslå tiltak for å forebygge og håndtere konfliktrisiko.