Om fagetHer finner du nyttige verktøy for lærere og elever til støtte i arbeidet med faget restaurant- og matfag Vg1.
ServiceÅ yte god service er viktig i restaurant- og matfagene. Det finnes forskjellige former for service.
Kommunikasjon og relasjonsbyggingGode relasjoner både internt i bedriften og eksternt til kunder er viktig for trivsel på arbeidsplassen og for å gi kunder en god opplevelse av bedriften.
Yrkene innen restaurant- og matfagInnenfor restaurant- og matfagene kan du utdanne deg til mange spennende og kreative yrker.
FaguttrykkHver bransje har sitt eget fagspråk med sine egne ord og uttrykk. Dette kaller vi faguttrykk, og dette er må en fagarbeider kunne.
Etikk og arbeidsmoralDet kan reises mange etiske spørsmål i det daglige arbeidet. Kunnskap er en viktig forutsetning for å kunne gjøre riktige etiske vurderinger.
Partene i arbeidslivetHvordan samarbeider partene i arbeidslivet for å utvikle et bedre arbeidsliv? I arbeidslivet har både arbeidsgivere og arbeidstakere sine organisasjoner.
FørstehjelpFørstehjelp er tiltakene du skal utføre når du oppdager uhell, sykdom eller skade.