Hopp til innhold

Egenvurdering

Egenvurdering av emnet slik planlegger du en medieproduksjon

Sjekk hva du kan om idéutvikling, kreative metoder, research og produksjonsplanlegging.
Tre ungdommer står ved en tavle og planlegger et prosjekt. Foto.
Åpne bilde i et nytt vindu

Hva har du lært om planlegging av medieproduksjon?

Gå gjennom disse punktene og få oversikt:

  • Jeg vet hva en idé er, og kjenner til ulike metoder for idéutvikling.

  • Jeg forstår hvorfor det er viktig å samarbeide med andre i et kreativt team, og kjenner til de viktigste fasene i den kreative prosessen.

  • Jeg vet hva ei målgruppe er, og hvordan jeg kan skreddersy en mediefortelling slik at den fenger målgruppa.

  • Jeg vet hvordan jeg kan presentere og selge inn forslag til en medieproduksjon slik at andre blir interessert.

  • Jeg vet hvordan jeg kan planlegge en medieproduksjon, og hvordan jeg lager en produksjonsplan.

  • Jeg vet hvordan jeg går fram i researchfasen, og kjenner til noen viktige kilder for mediefaglig arbeid.

  • Jeg vet hvordan jeg går fram for å vurdere og dokumentere et arbeidsoppdrag.

Sjekk om du kan fagbegrepene

CC BY-SASkrevet av Ragna Marie Tørdal.
Sist faglig oppdatert 25.03.2022

Læringsressurser

Slik planlegger du en medieproduksjon