Hopp til innhold

Egenvurdering

Egenvurdering for emnet profesjonell kommunikasjon og ny teknologi

Hva er forskjellen på markedskommunikasjon og journalistikk? Hvilke problemer kan oppstå i møtet mellom journalistikk og kommunikasjonsarbeid? Hvordan bidrar ny teknologi og kommunikasjon til at virksomheter når målene sine? Vurder hva du kan om dette emnet.
En robot som ligner et skjelett av metall, sitter ved et skrivebord med ark og blekkpenn. Tanker formet som gylne sommerfugler flyr ut av hodet til roboten. Digital illustrasjon.
Åpne bilde i et nytt vindu

Hva har du lært om teknologi og strategisk kommunikasjon?

Gå gjennom disse punktene og få oversikt:

  • Jeg forstår forskjellen på journalistikk, kommunikasjonsvirksomhet, markedskommunikasjon og politisk kommunikasjon.

  • Jeg vet hva som kjennetegner strategisk kommunikasjon, og kan anvende det jeg vet, i mine egne medieproduksjoner.

  • Jeg vet hva en kommunikasjonsstrategi er, og hvordan en virksomhet kan bruke ulike kommunikasjonsstrategier for å nå et mål.

  • Jeg forstår hvordan teknologi og nye mediekanaler kan brukes for å skreddersy informasjon rettet mot bestemte målgrupper.
  • Jeg kan identifisere hvilke hensikter og interesser en avsender har, og kan drøfte ulike sider ved målretting i kommunikasjon.

Forstår du disse sentrale fagbegrepene?

CC BY-SASkrevet av Ragna Marie Tørdal.
Sist faglig oppdatert 10.12.2021

Læringsressurser

Profesjonell kommunikasjon og nye teknologier