Medieetikk – forskning og debatt
Doktoravhandling av Anne Gjelsvik, NTNU, 2004: Fiksjonsvoldens etiske betydninger
Masteroppgave av Trond Idås, UiO, 2010: Journalistene og tsunamien
Forskningsinformasjon, UiB: Gruppe for journalistikkforskning
Artikkel av Svein Brurås, 2012: Det er en tid for alt. Nyhetsdekning i tre faser
Artikkel, Forbrukertilsynet: Forbrukertilsynets veileder for merking av reklame i sosiale medier
Podkasten Tut & Mediekjør, Apple, 2021: Gjelder presseetikken for annonser?
Podkasten Tut & Mediekjør, Apple, 2021: Var bildene i 22. juli-dekningen etisk forsvarlige?
Podkasten Aftenpodden, Aftenposten, 2021: Korona-retur, Jagland-bok og Giske i PFU
Artikkel av Svein Brurås, Idunn, 2002: Om medier, verdier og moral
Artikkel av Lars Østnor, Idunn, 1995: Elementer til en medieetikk
Kronikk av Tor Boman-Larsen, NRK Ytring, 2020: Fake history, made in Norway
Temaartikkel av Petter Lønningen, Gamer.no, 2016: Derfor elsker mediene å frykte voldelige dataspill