Hvilken kommunikasjon har kortfilmen?
Bruk begrepene du har lært til å beskrive det som skjer i filmen:
Oppgave 1
Personlig kommunikasjon
- Hva tror du er jentas intenderte mening? (det hun vil formidle)
- Hvordan kommuniserer hun det? (koder)
- På hvilken måte vil du si det er støy i kommunikasjonen?
- Hva tror du er guttens avkodede mening? Er den veldig forskjellig fra jentas? Begrunn svaret ditt.
- Hvorfor sitter de i en fotoboks?
- Hvordan påvirker samtalen jenta får på mobilen kommunikasjonen mellom henne og gutten?
- Hva tror du Kine sier til jenta i denne samtalen?
Oppgave 2
Mediekommunikasjon
- Hvem er avsender av filmen?
- Hva er budskapet til filmen?
- På hvilken måte har filmskaperen kodet budskapet sitt inn i filmen? Hvilke virkemidler er brukt?
- Hvilken kanal er filmen formidlet i?
- Hvordan forstår du budskapet? Tenker du at du forstår budskapet slik avsenderen har tenkt det?
- Gi noen eksempler på mulige kilder til støy for kommunikasjon av budskapet i filmen.
Relatert innhold
CC BY-SASkrevet av Marthe Johanne Moe.
Sist faglig oppdatert 04.11.2018