Hopp til innhold

Egenvurdering

Egenvurdering i emnet juss og etikk i mediekommunikasjon

Hva kan du om etiske og juridiske vurderinger i mediekommunikasjon og om yrkesetikk i mediebransjen etter å ha jobbet med dette emnet?
Silhuett av en mann som går på line. To store vektskåler henger ned fra balansestangen. Illustrasjon.
Åpne bilde i et nytt vindu

Læringsmål

Når du har jobbet med dette emnet, bør du

  • ha et bevisst forhold til etikk når du kommuniserer i klassen og i sosiale medier

  • kunne foreta gjennomtenkte etiske valg i egen medieproduksjon

  • kjenne til de juridiske reglene som gjelder for publisering, og overholde disse i arbeid med egne medieuttrykk

  • kunne drøfte etiske og juridiske problemstillinger i andres medieuttrykk

Viktige begreper i emnet juss og etikk i mediekommunikasjon

Her er en oversikt over noen viktige begreper som du bør kunne:

CC BY-SASkrevet av Ragna Marie Tørdal.
Sist faglig oppdatert 01.11.2022

Læringsressurser

Juss og etikk i mediekommunikasjon