Lær markedskommunikasjon av hverandre - Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 - Ressurssamling - NDLA

Hopp til innhold
Oppgave

Lær markedskommunikasjon av hverandre

I denne oppgaven skal du samarbeide med den du sitter ved siden av i klasserommet, med vekt på å lære markedskommunikasjon av hverandre. Lykke til! 😊

Se på begrepene nedenfor, og fordel dem med medeleven ved siden av deg.

  • Bruk noen minutter på å sette deg inn i begrepene du har fått tildelt, før du forklarer dem for medeleven din.
  • Be deretter vedkommende formulere det han/hun har lært av deg, med egne ord.
  • Medeleven forklarer deretter de andre begrepene til deg, før du skal formulere disse med egne ord.

Fokus i denne oppgaven er å lære av hverandre.

Begreper:

  • markedskommunikasjon
  • kommunikasjonsprosessen
  • retoriske appellformer
  • Lasswells huskeregel for kommunikasjonsanalyse
  • AIDAS-modellen
  • kommunikasjonskanaler
  • egne, kjøpte og fortjente kanaler
  • individuell kommunikasjon
  • massekommunikasjon
  • digital kommunikasjon
  • viral markedsføring
  • influensermarkedsføring
Skrevet av Elisabeth Thoresen Olseng.
Sist faglig oppdatert 28.12.2020