Programfag for vg2 språk, samfunnsfag og økonomi.
Builds on:Marketing and management 1
This course is under development. New resources are being added continously.
Informasjon og tips til lærere om bruk av NDLA sine ressurser i markedsføring og ledelse 2, inklusivt et forslag til årsplan.
Lær om bærekraftige valg, samfunnsansvar, åpenhetsloven, bærekraftspåstander, grønnvasking og omdømme.
Lær hvordan du kan utvikle og vurdere visjoner, forretningsidéer og overordnede mål.
Lær om markedssegmentering og ulike strategier for målgruppevalg.
Lær om ulike rammeverk for å gjennomføre interne og eksterne analyser som grunnlag for en situasjonsanalyse.
Lær å utvikle merkevarestrategier og vurdere posisjonering i merkevarebygging.
Lær om ulike faktorer som påvirker prissetting, og prosessen med å utvikle prisstrategier.
Arbeid med kommunikasjonsstrategier i markedskommunikasjon.
Rammer for gjennomføring av skriftlig og muntlig eksamen i faget, samt en samling av øvingsoppgaver.