Skip to content

Self Evaluation

Egenvurdering for emnet globale teknologiselskaper og medieaktører

Hvorfor er distribusjon av innhold så lønnsomt for globale teknologiselskaper? Hva skjer med norske medier og norsk språk i møte med et globalt mediemarked? Og hvordan påvirker globale medieaktører kultur og verdisyn i andre land?
Foto av en skjerm som viser en mann i svart genser ved en digital logoplakat. Plakaten har hvit bakgrunn og teksten "Meta" i svart til høyre for en blå sløyfe som ligner et liggende åttetall eller det matematiske symbolet for en uendelig mengde.
Open image in new window

Hva har du lært om globale teknologiselskaper og medieaktører?

Gå gjennom disse punktene og få oversikt:

  • Jeg vet hva innebærer.

  • Jeg forstår og kan beskrive hva som kjennetegner dagens internasjonale .

  • Jeg kjenner til virksomheten til de største globale medieselskapene, og jeg vet hvorfor distribusjon av medieinnhold er lønnsomt.
  • Jeg forstår hvilke demokratiske utfordringer som kan oppstå når globale og r får stor makt.
  • Jeg kan reflekter rundt sider ved den globale teknologiutviklingen.
  • Jeg forstår hvilken innvirkning global, digital distribusjon av medieinnhold kan ha på språk og kultur.


Fagbegreper

CC BY-SAWritten by: Ragna Marie Tørdal.
Last revised date 01/03/2022

Learning content

Globale teknologiselskaper og medieaktører