Programfag for vg2 språk, samfunnsfag og økonomi.
Builds on:Marketing and management 1
This course is under development. New resources are being added continously.
I dette emnet vil du som lærer finne informasjon og tips til bruk av NDLA sine ressurser i markedsføring og ledelse 2, inklusivt et forslag til årsplan.
Å ta samfunnsansvar handler om å ta etiske og ansvarlige valg som fremmer bærekraftig utvikling med tanke på sosiale, økonomiske og miljømessige forhold.
I dette emnet ser vi på hvordan vi kan utvikle og vurdere visjoner, forretningsidéer og overordnede mål.
Hvem er målgruppa til et bestemt produkt eller en virksomhet? I dette emnet skal vi se på flere faktorer som er viktige å vurdere ved valg av målgruppe.
Emnet gir en innføring i ulike rammeverk for å gjennomføre interne og eksterne analyser som grunnlag for en situasjonsanalyse.
Emnet gir en innføring i det å utvikle merkevarestrategier og vurdere posisjonering i merkevarebygging.
I emnet drøftes ulike faktorer som påvirker prissetting. Du vil også få en innføring i en prosess med fem steg som kan brukes for å utvikle prisstrategier.
Arbeid med kommunikasjonsstrategier i markedskommunikasjon.
Det er nyttig å øve på eksamensgjennomføringen til en eventuell skriftlig eller muntlig eksamen i faget markedsføring og ledelse 2.