1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Marked og målgrupperChevronRight
  4. Segmenter og målgrupperChevronRight
  5. Kjør kamera!ChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Kjør kamera!

I denne oppgaven skal du lage en kort bildeserie eller en videosnutt. Bruk teknologi du har for hånden, du kan komme langt med mobiltelefonen din. Sett opp bilder og tekst, og bruk gjerne videoopptak. Du kan legge på stemme eller musikk for å forsterke budskapet.


Lag en film om markedet for undertøy

Nå har du lært hvordan markedsførere deler opp markedene sine i segmenter, og hvordan de bestemmer seg for hvilke målgrupper de skal betjene i hvert segment. Du har også lært om de tre forskjellige segmenteringsstrategiene vi kan bruke – udifferensiert, differensiert og konsentrert segmenteringsstrategi. Nå er det på tide å sette lærdommen på prøve: Lag en film om undertøymarkedet!

Gå sammen i grupper på tre, slik at dere sammen kan diskutere og arbeide dere frem til hvordan dere best kan benytte filmmediet.

Ta for dere hvordan dere vil segmentere undertøymarkedet, og hvilke segmenterings-kriterier dere vil bruke. Vis noen av målgruppene dere finner bak det segmentet eller de segmentene dere velger. Dere kan gjerne ha tekst med i filmen, slik at dere får forklart hva dere mener. Dere kan også legge på musikk og stemme med forklaringer og kommentarer.

Læringsressurser

Segmenter og målgrupper

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs