1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Marked og målgrupperChevronRight
  4. Markedsføringens historieChevronRight
  5. Undervisningsopplegg for lærerChevronRight
AssessmentResourceVurderingsressurs

Vurderingsressurs

Undervisningsopplegg for lærer

Markedsføringens historie

Her er et forslag til hvordan du som lærer kan legge opp undervisningen om den historiske utviklingen fra produksjonsorienterte til kunde- og markedsorienterte organisasjoner.

Uke Forelesning Oppgaver
1
  • Bruk lysbildeserien og snakk dere gjennom begreper som blir introdusert. Ha en grunnleggende gjennomgang, og la deretter elevene jobbe praktisk selv. Lysbildeserien er også tilgjengelig for elevene.
  • Sett elevene sammen i par slik at de kan gjøre repetisjonsoppgavene i På’n igjen!. Da blir elevene nødt til å gå gjennom stoffet på en grundig måte.

    Elevene kan også bruke oppgaven Blogg i vei! til å strukturere stoffet.
  • Start diskusjonsoppgavene i Satt på spissen i klassen. Ta en diskusjon hver time som et avbrudd i undervisningen.
  • La elevene fortsette på bedrifts-presentasjonene gruppevis i Skriftlig oppgave: Følg en bedrift!. Dette forutsetter at elevene har gjort den tilsvarende oppgaven under kapitlet Markedsføringsbegrepet. Arbeidet med den skriftlige presentasjonen her tar tid, men er gøyalt og sosialt.
2
  • Jobb dere gjennom resten av lysbildeserien som forelesning.
  • Resultatet av firmapresentasjonen kan bli presentert som gruppearbeid denne uken i Muntlig oppgave: Følg en bedrift!.
  • La elevene jobbe i par for å gjøre en kreativ oppgave, for eksempel Lær med digital tavle! Det å lage digital tavle er morsomt og nyttig for å strukturere og repetere stoffet.

Læringsressurser

Markedsføringens historie

SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs