1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Marked og målgrupperChevronRight
  4. MarkedsføringsbegrepetChevronRight
  5. MarkedsføringsaktiviteterChevronRight
SubjectMaterialFagstoff

Fagartikkel

Markedsføringsaktiviteter

I 1993 skapte Hennes & Mauritz rabalder med undertøyreklamen sin. Lettkledde kvinner og menn på reklameplakater var uvant kost for norske forbrukere den gangen. Reklamen var med på å flytte grenser, og Hennes & Mauritz fikk det alle markedsførere ønsker seg: oppmerksomhet.

Lettkledde kvinner og menn på reklameplakater var uvant kost for norske forbrukere i 1993.

Hvordan nå frem til kunden?

Markedsføringsaktiviteter er det vi gjør som markedsførere for å nå frem til kunden. Men hva er det så vi kan gjøre for at kunden skal oppdage oss? Vi kan for eksempel bruke

  • reklame
  • salgsfremmende tiltak
  • informasjon og samfunnskontakt (PR)
  • direkte markedsføring (DM)
  • sosiale medier
  • nettverksmarkedsføring

Hensikten med markedsføringsaktiviteter er å sette i gang en byttehandel. Byttehandelen går i sin tur ut på at en kjøper og en selger møter hverandre og blir enige om den riktige verdien på en vare.

Læringsressurser

Markedsføringsbegrepet

SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs

SubjectEmne

Kildemateriale