Hopp til innhold

  1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Psykologi og kjøpsatferdChevronRight
  4. KjøpsprosessenChevronRight
  5. Satt på spissenChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Satt på spissen

Logo for diskusjonsoppgave

Til debatt!

I faglige diskusjoner i timene skal vi trene på å argumentere slik at det vi sier, har et fundament og er «vanntett». Da kan det være en nyttig øvelse å få tildelt et standpunkt som man så skal finne gode argumenter for. Her kommer noen spørsmål til debatt.

Argumenter for eller imot

Klassen deles inn i to like store grupper. Den ene gruppen får i oppdrag å støtte påstandene nedenfor, den andre skal ta standpunkt imot. Begge gruppene skal finne gode argumenter. Hvem vinner?

  1. «Den som tror at man kan påvirke den enkelte forbruker i alle stadier av kjøpsprosessen, har altfor stor tro på markedsføringens kraft.»
  2. «Vi er alle innovatører på ett eller annet område.»
  3. «Å snakke om ulike kjøpsroller i kjøpsprosessen er unødvendig. Det er alltid den som betaler, som bestemmer.»

Læringsressurser

Kjøpsprosessen

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs

SubjectEmne

Kildemateriale