1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Psykologi og kjøpsatferdChevronRight
  4. KjøpsprosessenChevronRight
  5. NyhetsdryppChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Nyhetsdrypp

Finn eksempler i media

For å utvikle et godt faglig blikk kan du lese relevante avisartikler som belyser det du har lært. Under finner du aktuelle artikler om kjøpsprosesser i bedriftsmarkedet og forbrukermarkedet. I tillegg kan du reflektere over diffusjonsprosessen og adopsjonsprosessen av et konkret produkt.

Kjøpsprosessen

Diskuter og begrunn, og bruk faguttrykk du har lært i dette kapittelet.

Hvorfor tror du det blir større interesse for kjøp av utleieleiligheter blant småinvestorer? Og hvem tror du tar slike kjøpsavgjørelser? (Se på kriterier som kjønn, alder og demografi.)

I senne artikkelen skrives det om en ny type mobiltelefoner: Her er nye iPhone X

  • Hvilken gruppe kjøpere mener du Apple bør henvende seg til? Trekk inn kunnskapene dine om diffusjonsprosessen og om gruppering av forbrukere når du begrunner svaret ditt.
  • Hva mener du markedsførerne i Apple bør argumentere med dersom de skal nå en kunde som er i vurderingsfasen i adopsjonsprosessen?

Læringsressurser

Kjøpsprosessen

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs

SubjectEmne

Kildemateriale