1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Psykologi og kjøpsatferdChevronRight
  4. KjøpsprosessenChevronRight
  5. Valg av alternativChevronRight
SubjectMaterialFagstoff

Fagartikkel

Valg av alternativ

Når du har vurdert alternative løsninger grundig, treffer du valget ditt. Dette er fase fire av kjøpsprosessen: valg av alternativ – selve kjøpet.

Vurderinger helt opp til målstreken

Vi sjekker, sammenligner og vurderer gjerne helt til vi står i kassen og skal betale!

Etter at du har gjennomgått alle alternativer og vurdert dem opp mot hverandre, er tiden kommet for å ta en beslutning. På dette tidspunktet har du som forbruker dannet deg et rimelig klart bilde av alternativet du vil gå for. Likevel gjør du kanskje noen siste, bekreftende undersøkelser for å være helt sikker på at du har valgt riktig. Du spør kanskje betjeningen en ekstra gang i butikken, eller du forhører deg med en venn som har mye kunnskap, bare for å være sikker på at du ikke har oversett viktig informasjon. Deretter foretar du selve kjøpet.

Læringsressurser

Kjøpsprosessen

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs

SubjectEmne

Kildemateriale