1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Situasjonsanalyse og markedsinformasjonChevronRight
  4. SituasjonsanalysenChevronRight
SubjectEmne

EMNE

Situasjonsanalysen

Når du går en tur skog og mark, må du sjekke terrenget før du setter kursen, ellers kan du få store problemer med å komme frem. Slik er det også i markedsføring.

Også i markedsføring må med jevne mellomrom skaffe deg et oppdatert og korrekt bilde av omgivelsene dine, og du må se både på interne forhold i bedriften og på det som skjer utenfor virksomheten. Først når denne kunnskapen er på plass, kan du som markedsfører produsere gode og treffsikre markedsplaner som hjelper deg å nå målet ditt. Slurver du med situasjonsanalysen, risikerer du å havne i grøfta før eller senere!

Læringsressurser

Situasjonsanalysen

SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs