1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. KonkurransemidleneChevronRight
SubjectEmne

EMNE

Konkurransemidlene

I emnet Konkurransemidlene lærer du selve hjertet i markedsføringsfaget: hvordan du skal bruke verktøyene produkt, pris, plass, påvirkning og salg til å skreddersy en plan for å nå målgruppen din.

Hvilke produkter fins allerede, hva kjennetegner produktet ditt? Skal prisen vær høy eller lav? Skal informasjon og påvirkning skje på sosiale medier, på gata eller i avisen? Alt kommer an på hvem du vil nå. Hvilken tilnærming må du ha for å få solgt produktet ditt til kunden?

Emner

Konkurransemidlene

  • P for produkt

    I markedsføringssammenheng tar vi ofte utgangspunkt i at et produkt dekker et behov for en forbruker.

  • P for pris

    Prisen på et produkt må vurderes nøye, og vi må ta hensyn til både prisen konkurrentene legger seg på, og målgruppene vi ønsker å nå

  • P for plass

    Distribusjon omfatter ikke bare frakt, lagring og logistikk, men også selve møtet mellom kunde og produkt: hvor og hvordan kunden får kjøpt produktet.

  • Hva skal vi appellere til – følelser eller fornuft? Skal vi ha kontroll på kommunikasjonsprosessen, må vi planlegge budskapet vårt.

  • Salgsprosessen

    Få innsikt i hvordan presentere varer, men også om relasjonsbygging og hva som kjennetegner godt samarbeid.