
Utfordring
AksjeNorge er en liten organisasjon og har derfor problemer med å nå gjennom til målgruppene sine. En av de viktigste målgruppene de har, er elever i videregående skole. De ønsker derfor å gjennomføre en kampanje i videregående skole der AksjeNorge virkelig blir satt på kartet, slik at deres budskap om sparing i aksjer og verdipapirer kommer tydelig frem.
Oppgave: en «aksjedag»
Som elever blir dere bedt om å arrangere en hel dag på skolen der temaet er aksjer og verdipapirer. Målet med dagen er at 80 prosent av skolens elever skal kjenne til verdipapirmarkedet og forstå hva eierskap i aksjer og verdipapirer er, etter at aksjedagen er over.
Dere kan utforme dagen akkurat som dere vil – dere kan velge å bruke produkter AksjeNorge allerede tilbyr, og foredrag, konkurranser og andre aktiviteter. Dere kan også finne opp nye produkter dere mener AksjeNorge burde tilby for å øke sin gjennomslagskraft i videregående skole.
For at dagen skal få en profesjonell ramme, må dere løse disse oppgavene:
- Lag et fengende navn på dagen.
- Lag en logo for dagen.
- Lag en reklameplakat som forteller om dagen, innholdet i den og målet med den.
- Lag en kampanje på Facebook eller et annet nettsted der dere får gitt informasjon til medelever om evenementet som venter dem.
Tenk gjennom følgende markedsaktiviteter:
- Skal dere vise noen av AksjeNorges filmer som er rettet mot videregående skole?
- Skal dere ha stander der næringslivet blir representert, for eksempel banker?
- Skal dere ha konkurranser som engasjerer elevene, i så fall hvilke? Se hva AksjeNorge har selv, eller lag nye konkurranser.
Lykke til med dagen!
For å strukturere svarene dine på verkstedoppgavene, kan du bruke .
Læringsressurser
Din jobb som markedsfører
Læringssti
Markedsfør en klesbutikk
KjernestoffLag en kampanjedag for aksjer
KjernestoffLag strategi for Sandvika storsenter
KjernestoffLag markedsplan for en kafé
KjernestoffØk kundelojaliteten
KjernestoffLag kampanje for etisk klesproduksjon
KjernestoffLag en markedsplan
KjernestoffLag miljøstrategi for nytt flyselskap
Kjernestoff
Fagstoff
Klesbutikken Stil.li
KjernestoffBakgrunn for butikken Stil.li
KjernestoffAksjeNorge – for engasjerte aksjeeiere
KjernestoffProdukter til videregående skole
KjernestoffSandvika Storsenter – et av de største
KjernestoffHaga Golf – Norges største golfanlegg
KjernestoffBakgrunn for Haga Golf
KjernestoffGym Club – ditt personlige treningssenter
KjernestoffUsunn billigmote
KjernestoffFakta om klesforbruk
KjernestoffKampanje mot slitte jeans
KjernestoffDiplom-Is – markedsleder på iskremmarkedet
KjernestoffDiplom-Is: Historie
KjernestoffDiplom-Is: Produkter
KjernestoffDiplom-Is: Marked og konkurrenter
KjernestoffDiplom-Is: Merkevarebygging
KjernestoffDiplom-Is: Målgrupper
KjernestoffMiljø, kvoter og markedsføring
KjernestoffCO2-kvoter og markedsføring
KjernestoffLitt om kvotehandel
KjernestoffFor og imot kvotehandel
Kjernestoff
Oppgaver og aktiviteter
Verkstedoppgave om Stil.li
Kjernestoff- Kjernestoff
Verkstedoppgave om AksjeNorgeDu er her
Verkstedoppgave om Sandvika Storsenter
KjernestoffVerkstedoppgave om Haga Golf
KjernestoffVerkstedoppgave om Gym Club
KjernestoffVerkstedoppgave om billigmote
KjernestoffVerkstedoppgave om Diplom-Is
KjernestoffVerkstedoppgave om klima- og CO2-kvoter
Kjernestoff
Vurderingsressurs
Hvordan løse en verkstedoppgave?
KjernestoffBruk Verkstedgeneratoren!
Kjernestoff