1. Home
  2. Markedsføring og ledelse 1ChevronRight
  3. Din jobb som markedsførerChevronRight
  4. Verkstedoppgave om billigmoteChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgaver og aktiviteter

Verkstedoppgave om billigmote

Les fagstoffsidene om billigmote og dann deg et bilde av problemstillingen som tas opp. Hva er det forbruket vårt av billigklær eller «fast fashion» fører til? Kunne markedsførerne ha gjort noe annerledes? De siste årene har vi sett en trend i retning av flere vintage-butikker. Er dette en del av løsningen?

Vintage-butikk i New York. Foto.

Oppgave: Kampanje for etisk produksjon

Tenk deg at du er leder for foreningen Mennesker og miljø FØRST, og at du skal lage en kampanje for etisk produksjon. Kampanjen skal være rettet mot produsenter for at de skal ta sosialt ansvar og produsere på en måte som er etisk forsvarlig for både mennesker, dyr og miljø.

Appellen skal gå til produsenten, men kampanjen kan også hevende seg til forbrukere og mellomhandlere for at budskapet skal få slagkraft og presse produsentene til å handle.

Bruk det du har lært i kapittelet P for påvirkning, og det du har lært om markedsorientering, sosial orientering og samfunnsorientering. Se også på fagstoff om hvordan man lager reklamer og kampanjer.

Bygg opp oppgaven din etter samme struktur som oversikten viser.

  • Bakgrunn
  • Mål
  • Målgruppevalg
  • Kommunikasjonsmål
    • appell
    • argumentasjon
    • innhold
  • Medievalg
  • Kampanjeplan

Lag en reklameplakat der du får frem «tonen» i kampanjen.

For å strukturere svarene dine på verkstedoppgavene, kan du bruke .

Læringsressurser

Din jobb som markedsfører

SubjectEmne

Læringssti

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter

SubjectEmne

Vurderingsressurs