Her forteller lærlingen i barne- og ungdomsarbeiderfaget hvordan det er å ha inspeksjon i skolegården.

På min skole går to voksenpersoner inspeksjon i hvert friminutt. Da har vi på oss refleksvester slik at elevene ser oss godt. Når vi har inspeksjon, er rollen vår å være til stede for barna. Vi reagerer hvis noen gjør noe galt, eller hvis det er konflikter mellom barna.
Vi skal også være der for å prate med barna og være tydelige voksenpersoner i et godt sosialt miljø. Vi observerer hvordan elevene behandler hverandre, om noen er stengt utenfor, hvem som leker godt sammen, hva de leker med og lignende. Dette er viktige observasjoner vi tar med oss når vi samtaler med de andre i personalet.
Det er veldig viktig å kommunisere med de andre ansatte på skolen. Hvis det foregår noe ute som kontaktlærer burde ha beskjed om, så skal vi fortelle det videre til læreren.
Læringsressurser
Fagarbeider og arbeidstaker
Læringssti
Wenche på jobb i barnehagen
KjernestoffLærling Wenche sin dag på videregående
KjernestoffLærlingen sin dag i skolen
KjernestoffLærling Wenche som BPA
Kjernestoff
Fagstoff
Hyllest til barne- og ungdomsarbeidere
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeider barnehagen
KjernestoffBarnehagen som arbeidsplass
KjernestoffSkolen i Norge
KjernestoffSkolefritidsordningen – SFO
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeider på en skole
KjernestoffJobb i en ungdomsklubb
KjernestoffPlikter og regler som ansatt
KjernestoffMarco Elsafadi om profesjonalitet
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeider i barnehage
KjernestoffRollemodeller
KjernestoffTjenestevei - hva gjør du?
KjernestoffDe ulike vaktene i barnehagen
KjernestoffMåltidene i en barnehage
KjernestoffSamlingsstund i en barnehagen
KjernestoffDet er tid for å hvile litt
KjernestoffUtelek i barnehagen
KjernestoffAktuelle aktiviteter i barnehagen
KjernestoffBarnehagedagen avsluttes
KjernestoffInformasjonsflyt i barnehagen
KjernestoffWenche sin tidsplan en uke på jobb
KjernestoffWenche er med i kroppsøvingstimene
KjernestoffWenche sin dag med elever på RM-fag
KjernestoffWenche bidrar på leksehjelpa
KjernestoffWenche på kjøkken med ADL-gruppa
KjernestoffWenche bidrar med språktrening
Kjernestoff- Kjernestoff
Inspeksjon i skolegårdenDu er her
En skoletime på småtrinnet
KjernestoffMin dag i SFO
KjernestoffArbeid som BPA
KjernestoffOm brukeren Terje
KjernestoffArbeidstida som BPA
KjernestoffPlaner og aktiviteter hos bruker
KjernestoffWenche sitt forhold til Terje
KjernestoffBrukermedvirkning og verdighet
KjernestoffBrukerstyrt personlig assistanse
Kjernestoff
Oppgaver og aktiviteter
Arbeid i videregående skole
KjernestoffIntervju en barne- og ungdomsarbeider
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeider i SFO
KjernestoffFagarbeider i friminutt og lek
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeideren i klasserommet
KjernestoffNora er brukerstyrt personlig assistent
KjernestoffIntervju om holdninger
KjernestoffIntervju om profesjonalitet
KjernestoffIntervju om sosial kompetanse
KjernestoffIntervjuer om trygghet og tillit
Kjernestoff