Wenche forteller om dokumentasjon og foreldrekontakt i den barnehagen hun var lærling i.

Dokumentasjon
I barnehagen dokumenterer vi hver dag. Det gjøres på mange ulike måter, for eksempel i form av bilder, plansjer, loggbok, oppmøtelister, barnas egne permer og så videre.
Dokumentasjon er viktig både for den daglige rutinen og for at vi skal huske hva som har skjedd, hvordan de forskjellige gjøremålene skal utføres, og for bedre å kunne formidle budskapet til foreldrene. Vi bruker ofte digitale verktøy til å dokumentere.
Foreldrekontakt
Når jeg jobber med barna i barnehagen, er det naturlig at jeg har daglige samtaler med deres foreldre. God foreldrekontakt er viktig for alle parter i barnehagen. Det er viktig for at jeg som barne- og ungdomsarbeider skal få opplysninger om barnet som kan ha innvirkning på barnets hverdag. Det kan informasjon om at foreldrene har flyttet fra hverandre, barnet venter småsøsken, barnet trenger medisiner, om noe barnet gleder eller gruer seg veldig for og så videre.
Læringsressurser
Fagarbeider og arbeidstaker
Læringssti
Wenche på jobb i barnehagen
KjernestoffLærling Wenche sin dag på videregående
KjernestoffLærlingen sin dag i skolen
KjernestoffLærling Wenche som BPA
Kjernestoff
Fagstoff
Hyllest til barne- og ungdomsarbeidere
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeider barnehagen
KjernestoffBarnehagen som arbeidsplass
KjernestoffSkolen i Norge
KjernestoffSkolefritidsordningen – SFO
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeider på en skole
KjernestoffJobb i en ungdomsklubb
KjernestoffPlikter og regler som ansatt
KjernestoffMarco Elsafadi om profesjonalitet
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeider i barnehage
KjernestoffRollemodeller
KjernestoffTjenestevei - hva gjør du?
KjernestoffDe ulike vaktene i barnehagen
KjernestoffMåltidene i en barnehage
KjernestoffSamlingsstund i en barnehagen
KjernestoffDet er tid for å hvile litt
KjernestoffUtelek i barnehagen
KjernestoffAktuelle aktiviteter i barnehagen
KjernestoffBarnehagedagen avsluttes
Kjernestoff- Kjernestoff
Informasjonsflyt i barnehagenDu er her
Wenche sin tidsplan en uke på jobb
KjernestoffWenche er med i kroppsøvingstimene
KjernestoffWenche sin dag med elever på RM-fag
KjernestoffWenche bidrar på leksehjelpa
KjernestoffWenche på kjøkken med ADL-gruppa
KjernestoffWenche bidrar med språktrening
KjernestoffInspeksjon i skolegården
KjernestoffEn skoletime på småtrinnet
KjernestoffMin dag i SFO
KjernestoffArbeid som BPA
KjernestoffOm brukeren Terje
KjernestoffArbeidstida som BPA
KjernestoffPlaner og aktiviteter hos bruker
KjernestoffWenche sitt forhold til Terje
KjernestoffBrukermedvirkning og verdighet
KjernestoffBrukerstyrt personlig assistanse
Kjernestoff
Oppgaver og aktiviteter
Arbeid i videregående skole
KjernestoffIntervju en barne- og ungdomsarbeider
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeider i SFO
KjernestoffFagarbeider i friminutt og lek
KjernestoffBarne- og ungdomsarbeideren i klasserommet
KjernestoffNora er brukerstyrt personlig assistent
KjernestoffIntervju om holdninger
KjernestoffIntervju om profesjonalitet
KjernestoffIntervju om sosial kompetanse
KjernestoffIntervjuer om trygghet og tillit
Kjernestoff