Hopp til innhold

  1. Home
  2. ReiselivChevronRight
  3. KvalitetsutviklingChevronRight
  4. ProsesskvalitetChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgaver og aktiviteter

Prosesskvalitet

Forretningsmann får skoene sine pusset av en skopusser. Foto.

Oppgave 1

Serviceprosess for flytur

Ta utgangspunkt i en flytur.

  • Beskriv kontaktpunktene mellom flypassasjeren (kunden) og flyselskapet.
  • Gi eksempler på servicen du forventer på hvert kontaktpunkt.
  • Drøft hva som er av størst betydning når du skal vurdere hvor god service et flyselskap yter.

Oppgave 2

Skopuss med kvalitetssikring

Ta utgangspunkt i prosesstegningen for skopussing.

  • Drøft og gi eksempler på hva som kan gjøre skopussingen kundeorientert.
  • Drøft hvilke deler som har størst risiko for feil.
  • Hva kan gjøres for å unngå feil? Hva kan skopusseren gjøre hvis det oppstår feil, for eksempel at han har valgt feil farge?

Læringsressurser

Kvalitetsutvikling

SubjectEmne

Fagstoff

SubjectEmne

Oppgaver og aktiviteter