Hopp til innhold

  1. Home
  2. ReiselivChevronRight
  3. SalgsprosessenChevronRight
  4. GjensalgChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Gjensalg

Flytoget i fart. Foto.

Oppgave 1

Stamkunde?

Grupper med 3–5 deltakere.

  • Registrer tilbud (helst innenfor reiselivet) der deltakerne er stamkunder.
  • Hvor mye kjøper du for på samme sted (butikk, kafé) i løpet av ett år?

Oppgave 2

Kundetilfredshet i reiselivet

Bruk Norsk kundebarometer (NKB) for å finne eksempler på kundetilfredshet og kundelojalitet for bedrifter innen reiselivet.

Drøft følgende:

  • årsaker til kundetilfredshet
  • sammenhengen mellom kundetilfredshet og kundelojalitet

Oppgave 3

Gjensalgsaktiviteter

Drøft og gi eksempler på hva en leverandør i reiselivet kan gjøre for å øke sjansen for gjensalg. Bruk eksempler fra ulike tilbydere i reiselivet: transport, overnatting, servering, attraksjoner. Drøft om de samme virkemidlene slår like godt an hos alle målgrupper.

Læringsressurser

Salgsprosessen