Hopp til innhold

  1. Home
  2. ReiselivChevronRight
  3. SalgsprosessenChevronRight
  4. SalgChevronRight
TasksAndActivitiesOppgaver og aktiviteter

Oppgave

Salg

Selvbetjent kaffebar med digital bestillingsskjerm. Foto.
Oppgave 1

Godt salg = godt kjøp

Grupper med tre–fire deltakere.

Gi eksempler på gode erfaringer du har som kunde – helst eksempler fra reiselivet. Drøft hva som menes med kundeorientering og kundetilfredshet.

Oppgave 2

Lokal kartlegging

Grupper med tre–fire deltakere.

  • Gi eksempler på de tre formene for næringer innen reiselivsnæringen (reiselivstilbud, overrisling, multiplikator).
  • Drøft størrelse og lokal betydning for de ulike næringene.

Oppgave 3

Håndgripelige produkter

Grupper med tre–fire deltakere.

  • Gi eksempler på håndgripelige produkter innenfor reiselivsnæringen.
  • Drøft hvordan vi kan presentere disse produktene i forbindelse med salg.

Oppgave 4

Mine reiseopplevelser

Grupper med tre–fire deltakere.

Oppgave:

  • Gi eksempler på gode reiselivsopplevelser du har hatt.
  • Drøft hvordan vi kan presentere god service når vi skal selge ulike reiselivsprodukter.

Læringsressurser

Salgsprosessen