Hopp til innhold

Oppgaver og aktiviteter

Markedskampanje og kjøpsatferd

Grafikk av en kvinne i arbeid på reisebyrå. Illustrasjon.
Åpne bilde i et nytt vindu

Oppgave 1

Markedsføringskampanje til de solhungrige

Drøft og gi eksempler på hva du vil legge vekt på når du skal lage en markedsføringskampanje for en feriereise til solhungrige nordmenn.

Oppgave 2

Markedsføringskampanje til hyttefolket

Drøft og gi eksempler på hva du vil legge vekt på når du skal lage en markedsføringskampanje for en feriereise til hyttefolket.

Oppgave 3

Markedsføringskampanje til besøksorienterte

Drøft og gi eksempler på hva du vil legge vekt på når du skal lage en markedsføringskampanje til besøksorienterte nordmenn.

Oppgave 4

Salg til de høymobile

Drøft og gi eksempler på hva du vil legge vekt på når du skal lage en markedsføringskampanje for feriereiser til høymobile nordmenn.

Oppgave 5

Salg til familieorienterte

Drøft og gi eksempler på hva du vil legge vekt på når du skal lage en markedsføringskampanje for en feriereise til familieorienterte nordmenn.

Relatert innhold

Her skal vi se på hvordan folks sosiale og økonomiske forhold (sosioøkonomi) påvirker reisevaner, valg av reisemål og kjøpsatferd.

CC BY-SASkrevet av Kjell Rosland. Rettighetshavere: NKI Forlaget og Amendor AS
Sist faglig oppdatert 30.04.2021

Læringsressurser

Kjøpsatferd